wtorek, 14 maja 2013

Placuszki jabłkowo-otrębowe z sosem jogurtowym

Na drugie śniadanie planowałam zjeść po prostu jabłko i jogurt. Ale jak to u mnie dosyć często się zdarza - pomysł ewoluował i wyszły jabłkowo-otrębowe placuszki. 
Posiłek owocowy i sycący - tak jak lubię!



Liczba porcji: 4 placuszki

Składniki:
Placki:
Jabłko - 1 średnia sztuka (140 g)
Mąka pełnoziarnista - dwie łyżki (40 g)
Otręby pszenne - dwie łyżki (10 g)
Siemię lniane - łyżeczka (3 g)
Jajko - 1 sztuka (60 g)
Serek twarogowy chudy - 1 łyżka (40 g)
Mleko - odrobina do rozrzedzenia (20 g)
Proszek do pieczenia - szczypta
Cynamon - do smaku

Sos jogurtowy: (wyszło go trochę za dużo, więc można zmniejszyć ilość jogurtu)
Jogurt naturalny gęsty - 135 g 
Cynamon - szczypta
Miód - pół łyżeczki (5 g)
Mięta - kilka listków

Sposób przygotowania:
1. Jabłko myję, obieram, dzielę na ćwiartki i ścieram na tarce o dużych oczkach.
2. Dodaję do nich pozostałe składniki (oprócz mleka) i dokładnie mieszam. Jeśli całość wyjdzie za gęsta - dolewam mleka.
3. Rozgrzewam patelnię i rozsmarowuję na niej kilka kropli oleju ręcznikiem papierowym.
4. Wykładam na patelnię masę, formując cztery nie za duże placuszki. Skręcam palnik i smażę placuszki pod przykryciem po ok. 7-10 minut z każdej strony, aż się przyrumienią.
5. W międzyczasie przygotowuję sos - do jogurtu dodaję miód, cynamon i posiekane liście mięty, dokładnie mieszam.
6. Wykładam usmażone placuszki na talerz, polewam delikatnie sosem i gotowe! Można na wierzchu posypać odrobinę cukrem pudrem (chociaż dla mnie bez tego placuszki były wystarczająco słodkie) lub cynamonem.



Niestety same owoce sycą mnie jedynie na chwilę, stąd pomysł, by je trochę wzmocnić - i myślę, że się udało, po posiłku byłam dosyć długo najedzona!


Pierwszy raz robiłam placki na słodko i myślę, że wyszły całkiem dobrze! Należę do tych osób, które lubią "nie za słodkie" słodkości - dlatego osobom, które lubią sobie dosłodzić - polecam dodać trochę więcej miodu do jogurtowego sosu, a nawet do jabłkowej masy.


Wartości odżywcze w jednym placku z sosem (105 g):
Kalorie: 115
Białko: 6 g
Tłuszcze: 3 g
Węglowodany: 16 g

2 komentarze:

  1. Kiedyś się tylko otręby jadało. Jednak za .... pszenne mi nie przechodzą przez gardło. Zawsze owsiane...nawet spód do pizzy i chleb z nich piekłam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mniamuśne :) wyglądają świetnie :) bardzo fajny pomysł :)

    OdpowiedzUsuń