niedziela, 12 maja 2013

Owsianka miodowa z pomarańczą

Oj, po całym dniu łażenia nogi z chęcią by mi odpadły. Nic nowego dzisiaj nie zdążyłam upichcić, więc przepis-gotowiec sprzed chyba tygodnia - i być może jutrzejsze śniadanie.

Pomysł na śniadanie - warstwowa owsianka z pomarańczą, serkiem twarogowym i orzechami nerkowca. Dodatkowo miód, który całość uzupełnił i dopełnił kwaskowy smak pomarańczy. 


Liczba porcji: 1

Składniki:
Płatki owsiane błyskawiczne - 40 g (3 łyżki)
Miód - łyżka (15 g)
Pomarańcza - 1 średnia sztuka (110 g)
Serek twarogowy chudy - 55 g (łyżka i łyżeczka)
Nerkowce - garstka (10 g) 
Gorąca woda - do zalania płatków owsianych

Sposób przygotowania:
1. Płatki owsiane zalewam gorącą wodą - tak, by je nią przykryć (u mnie to było ok. 65 g), dodaję  łyżkę miodu i dokładnie mieszam.
2. Pomarańczę myję, obieram, rozdzielam na ćwiartki i każdą kroję na mniejsze kawałki.
3. Orzechy rozdrabniam.
4. Do naczynia wkładam kolejno: połowę płatków owsianych, łyżkę serka twarogowego, połowę pomarańczy, resztę płatków owsianych (wraz z wodą, która z nich została), drugą połowę pomarańczy, łyżeczkę serka i rozdrobnione orzechy. Gotowe!
Wyszło smacznie, ale następnym razem - dodatkowo jeszcze w jakiś sposób doprawię sam twarożek. Płatki owsiane na początku chciałam dokładnie odsączyć, ale tego nie zrobiłam - po nałożeniu drugiej ich warstwy dwie-trzy łyżki słodkiej wody, która w naczyniu została wlałam do pucharka. Dobry pomysł, bo połączyła się z twarożkiem. Polecam!

Wartości odżywcze w jednej porcji (295 g):
Kalorie: 340
Białko: 13 g
Tłuszcze: 8 g
Węglowodany: 55 g

5 komentarzy:

  1. Jak piękna owsianka....fajny przepis. Szkoda, że jest w naszych kuchniach niedoceniana i rzadko gości...a to takie dobrodziejstwo.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie przepadam za owsianką, ale przepis bardzo mi się podoba że się skuszę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudowny wygląd, cudowne smaki :) moje smaki :) na pewno wykorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Co do moich łazanek...nie wyglądają najlepiej, ale za to jak smakują. Utarła się wersja na słono...ale czemu tego nie zmienić.
    Co zaś do owsianki...lubię i to bardzo, a najlepiej jak dodam suszonych owoców. Cukier zbędny....

    OdpowiedzUsuń
  5. Owsianka idealna dla maturzystów ;)

    OdpowiedzUsuń